Διοίκηση Επιχειρήσεων
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Α. ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ - ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
1. ΤΙΤΛΟΣ: ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
2. ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ
3. ΕΙΔΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ
4. ΤΥΠΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: Γ
5. ΩΡΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: 5
6. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ (ECTS): 6
Β. ΣΚΟΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι να καταστεί ο φοιτητής κοινωνός των πρώτων εφοδίων και γνώσεων σε σχέση με την επιστήμη του μάνατζμεντ για να μπορεί να οργανώνει και να διοικεί μία επιχείρηση.
Γ. ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Στόχοι του μαθήματος είναι οι φοιτητές να είναι ικανοί:
Δ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Ε. ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1. ΤΙΤΛΟΣ: ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
2. ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ
3. ΕΙΔΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ
4. ΤΥΠΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: Γ
5. ΩΡΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: 5
6. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ (ECTS): 6
Β. ΣΚΟΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι να καταστεί ο φοιτητής κοινωνός των πρώτων εφοδίων και γνώσεων σε σχέση με την επιστήμη του μάνατζμεντ για να μπορεί να οργανώνει και να διοικεί μία επιχείρηση.
Γ. ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Στόχοι του μαθήματος είναι οι φοιτητές να είναι ικανοί:
- Να αναπτύσσουν διευθυντική σκέψη και οργανωτικές ικανότητες, με αφετηρία την ανάλυση και την κριτική συγκεκριμένων πραγματικών παραδειγμάτων από την επιχειρηματική πραγματικότητα.
- Nα αντιλαμβάνονται τα διάφορα θέματα της διοικητικής πρακτικής και να αναπτύσσουν δεξιότητες στην ανάλυση οργανωσιακών προβλημάτων και στη λήψη αποφάσεων.
- Nα συντάσσουν ένα επιχειρηματικό σχέδιο.
Δ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- Έννοια, ορισμός, σκοποί, περιεχόμενο της διοίκησης επιχειρήσεων
- Ιστορική εξέλιξη της επιστήμης και πρακτικής του μάνατζμεντ
- Οικονομικός Οργανισμός - Επιχείρηση
- Μάνατζμεντ και παραγωγικότητα
- Επιχειρησιακές Λειτουργίες, Περιβάλλον των επιχειρήσεων
- Κοινωνική Ευθύνη των Επιχειρήσεων
- Σχεδιασμός: Γενικά περί Σχεδιασμού, Ανάλυση και Αξιολόγηση της επιχείρησης και του περιβάλλοντός της, Προσδιορισμός σκοπών και στόχων, Χάραξη της στρατηγικής, Κατάρτιση προγραμμάτων, Παρακολούθηση της εφαρμογής των προγραμμάτων
- Οργάνωση: Έννοια και φύση της οργάνωσης, Τύποι οργάνωσης, Επίπεδα διοικητικής ιεραρχίας, Έκταση της διοίκησης, Οργανωτική δομή της επιχείρησης, Εξουσία, ευθύνη και εξουσιοδότηση
- Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων: Γενικά, Προγραμματισμός ανθρώπινου δυναμικού, Προσέλκυση προσώπων, Επιλογή προσωπικού, Εκπαίδευση, Αξιολόγηση, Αμοιβή προσωπικού
- Διεύθυνση: Υποκίνηση, Ηγεσία, Επικοινωνία, Διεύθυνση Εργασιακών Ομάδων
- Έλεγχος: Γενικά περί του ελέγχου, Διαδικασία του ελέγχου, Μέθοδοι ελέγχου, Οικονομικός έλεγχος
- Νέες τάσεις για το Μάνατζμεντ, Μελλοντικά προβλήματα
- Δημιουργία επιχειρηματικού σχεδίου.
Ε. ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Lazonick William, (2002), Η Οργάνωση των Επιχειρήσεων και ο Μύθος της Οικονομίας της Αγοράς, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, Ηράκλειο.
- Lock Denis, 2003: Γενικό Μάνατζμεντ, Εκδόσεις Έλλην, Αθήνα
- Montana Patrick, Charnov Bruce, (2002), Μάνατζμεντ, Εκδόσεις Κλειδάριθμος, Αθήνα.
- Taylor Winslow Frederick, (2007), Αρχές Επιστημονικού Μάνατζμεντ, Εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα
- Templar Richard, (2006), Οι Κανόνες του Μάνατζμεντ. Βασικοί Κανόνες για Πετυχημένους Μάνατζερ, Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα.
- Williams Kate, Johnson Bob, (Κέφης Βασ. Επιμέλεια), (2005), Εισαγωγή στο Μάνατζμεντ. Ένας Πρακτικός Οδηγός Ανάπτυξης, Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα.
- Γεωργόπουλος Νικόλαος, (2006), Στρατηγικό Μάνατζμεντ, Εκδόσεις Μπένου, Αθήνα.
- Ευσταθίου Π., (2006), Σύγχρονο Επιχειρησιακό Μάνατζμεντ-Θεωρία και Πράξη, Εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα.
- Ζαβλάνος Μύρων, (2002), Μάνατζμεντ, Εκδόσεις Σταμούλης, Αθήνα.
- Κέφης Βασ., (2005), Ολοκληρωμένο Μάνατζμεντ, Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα
- Κυριαζόπουλος Π., (2000), Διοίκηση Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων. Στην 3η Βιομηχανική Επανάσταση, Εκδόσεις Σύγχρονη Εκδοτική, Αθήνα.
- Μανιάτης Παράσχος, (2005), Το Μάνατζμεντ δια Μέσου της Πρακτικής, Εκδόσεις Δημαράκου, Αθήνα.
- Μαντζάρης Γιάννης, (2003), Σύγχρονη Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων, Β. Γκιούρδας Εκδοτική, Αθήνα.
- Μπουραντάς Δημήτρης, (2005), Ηγεσία. Ο δρόμος της διαρκούς επιτυχίας, Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα.
- Μπουρδουκούτας Πάνος, (2004), Η Παγκόσμια Επιχείρηση. Όραμα, Οργάνωση, Επικοινωνία, Κίνητρα, Εκδόσεις Σταμούλης, Αθήνα.
- Πατρινός Δημήτρης, (2006), Μάνατζμεντ Ι. Εισαγωγή στη Διοίκηση Επιχειρήσεων, Εκδόσεις Έλλην, Αθήνα.
- Σαρμανιώτης Χρήστος, (2005), Μάνατζμεντ, Β. Γκιούρδας Εκδοτική, Αθήνα.
- Τερζίδης Κωνσταντίνος, (2004), Μάνατζμεντ. Στρατηγική Προσέγγιση, Σύγχρονη Εκδοτική, Αθήνα.
- Τζωρτζάκης Κώστας & Τζωρτζάκη Αλεξία, (2002), Οργάνωση και Διοίκηση - Μάνατζμεντ - Νέες Ιδέες & Τεχνικές στον 21ο Αιώνα, Εκδόσεις ROSILI, 2η Βελτιωμένη έκδοση, Αθήνα.
- Τσούκας Χ., Θεοχαράκης Βασ., Μυλονόπουλος Νικ., (2004), Σύγχρονες Τάσεις στο Μάνατζμεντ, Εκδόσεις Καστανιώτη, Αθήνα.
- Χυτήρης Λεωνίδας, (2006), Μάνατζμεντ. Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων, Εκδόσεις Interbooks, Αθήνα.